Voisi luulla, että näinä someisina aikoina käyntikortti olisi menneen talven lumia. Työn hakeminen on kuitenkin mitä suurimmassa määrin itsensä myyntiä. Markkinontimateriaalien on siis syytä olla kunnossa ja mitä helpoimmin saatavilla.
Yhteystiedot, LinkedIn-profiili ja mahdolliset verkkosivut ohjaavat kiinnostuneet lisätiedon lähteille. Voit viritellä korttia kuvaamalla muutamalla sanalla, millainen asiantuntija olet. Muotonsa ansiosta käyntikortti toimi monenlaisissa tilanteissa. Niitä kannattaakin jakaa paitsi ilmiselvillä rekrytointiapajilla, myös arjen sosiaalisissa tilanteissa.
Tilasin työnhakua varten räätälöidyt käyntikortit Vistaprintiltä. Visuaalisessa ilmeessä löytyi tuhansia vaihtoehtoja. Omaa ei siis varsinaisesti tarvitse lähteä taittamaan, ellei samalla nimenomaan halua esitellä omaa graafista ylivertaisuuttaan.
Tilasin pelkistetyn, kuvattoman, tuohimaiseen pohjaan istutetun mustavalkoisen käyntikortin (vasen alalaita).
Vistaprint ei voinut olla tyrkyttämättä samaan syssyyn oheistuotteita.
Muutamalla ylimääräisellä klikkauksella mukaan olisi tarttunut samalla ilmeellä magneetit, T-paidat painatuksella, esitteet, ikkunatarroja, leimasin, muistivihko, hiirimatto ja kynä. Melkein sorruin, kunnes muistin, etten ole markkinoimassa yritystäni, vaan hakemassa töitä.